Tri faktora upotrebe interneta u malom biznisu

Koliko često se dešava da u nekoj firmi vaše podatke zapišu u svesku, rokovnik ili čak na običan list papira? I kažu da će vam se javiti kada roba stigne, da ne zovete vi njih?

Moderne informaciono-komunikacione tehnologije (ICT) u velikoj meri olakšavaju poslovanje malim preduzećima, ali i njihovim klijentima. Ukoliko imate firmu, ili razmišljate da pokrenete svoj posao, od početka treba da postavite kanale komunikacija na valjanim osnovama, u skladu sa vremenom u kojem živimo. Tri su osnovna faktora od kojih zavisi uspeh u tome.

Continue reading “Tri faktora upotrebe interneta u malom biznisu”

Studentske razmene: Gde pronaći ključne informacije

IZVORI INFORMACIJA U VEZI SA RAZMJENOM

Ukoliko sebe možete okarakterisati kao dovoljno ambicioznu osobu koja teži ka tome da izvuče maksimum iz sebe, onda to predstavlja istovremeno i uslovljavanje i tražnju maksimuma od drugih, ljudi, prijatelja, saradnika, okoline.
Samim tim to podrazumijeva donekle i maksimum od tržišta. Ako ovdje nemate uslove onda tražite gdje možete da se usavršite na pravi način.

Biti spreman za šanse i prilike znači osigurati sebi uspjeh u akcijama koje ste odlučili da preduzmete. Studiranje bez ambicije za učenjem i napredovanjem je ništavno i bezvrijedno.

Continue reading “Studentske razmene: Gde pronaći ključne informacije”

Studentske razmene: ponude za 2016

Prije nego što se donese odluka za razmjenu, olakšavajuca okolnost je da se znaju ciljevi, da se ustanovi bar blagookviran plan, sta se želi postići razmjenom.

Najvažnije kontakte za međunarodne razmene možete pronaći ovde.

Ponuda ima mnogo i samim tim, kada se izdvoje prioriteti proizići će efikasniji pronalazak odgovarajuće razmjene i veći stepen posvećenosti odabranom konkursu što utiče na  kvalitet sadržaja konkursne aplikacije.


Continue reading “Studentske razmene: ponude za 2016”

Prednosti i zadovoljstvo studentskim razmenama

Šta su studentske razmjene?

Pojam studentska razmjena podrazumijeva ostvarivanje dijela studijskog programa (semestra, akademske godine) na stranom univerzitetu odnosno odrađivanja stručne prakse u inostranoj ustanovi/preduzeću/instituciji.

Učenje, studiranje, pisanje seminarskih radova ili diplomskih radova, obavljanje istraživanja ili odrađivanje stručne prakse, samom studentu omogućava sticanje znanja, upoznavanje novih tehnologija, komunikaciju i izmjenu iskustava sa ljudima iz različitih kulturoloških sredina.

Nesumnjivo da studenti koji su dio svog studiranja proveli na međunarodnoj razmjeni imaju veće mogućnosti pri zapošljavanju, kako u sredini iz koje potiču tako i na međunarodnom tržištu rada.

Osim što doprinosi akademskom kao i ličnom razvoju studenta, studentska razmjena smatra se jednim od faktora koji doprinosi kvalitetu obrazovnog sistema ali i izgradnji Evrope i uređenja, zasnovane na znanju.

Continue reading “Prednosti i zadovoljstvo studentskim razmenama”

Veština pričanja priče – most ka drugima

Kada je ljudska vrsta počela da govori, počela je i da prepričava priče. Pored tračeva, što su priče o onima oko nas, počele su se prepričavati i priče o onima koje ne znamo. Te priče o nepoznatnima najčešće imaju vrlo praktičnu svrhu – da prenesu neku apstraktnu misao, princip, pouku, naravoučenije.

Umberto Eco, Italijanski pisac i filozof.

Continue reading “Veština pričanja priče – most ka drugima”

Načini reagovanja na pozitivne vesti

Dobre vesti za jednu osobu ne znače nužno dobre vesti i za drugu, koliko god bili bliski.
Ili se trudili da budemo bliski.

Svi smo ponekad bili u situaciji da vrlo srećno saopštavamo neku lepu novost bliskoj osobi, da bismo sa druge strane doživeli “hladan tuš” ili “zid ćutanja”. A svi smo ponekad bili i u situaciji da kada saopštavamo novost nekome, sa druge strane dobijemo toliko osmeha i lepih reči da je lepa vest postala još lepša! Kako je najbolje saslušati drugoga?

Continue reading “Načini reagovanja na pozitivne vesti”

Trendovi (ne)zapošljavanja visokoobrazovanih

U ovogodišnjem izveštaju Društva za menadžment ljudskih resursa (Society of Human Resource Management) se navode rezultati istraživanja o tome koji su trendovi zapošljavanja sveže visokoobrazovanih ljudi, sa stanovišta profesionalaca u oblasti MLJR (uzorak od 452 profesionalca, većina iz firmi koje posluju u S.A.D.). Postoji nekoliko zanimljivih zaključaka iz ovog istraživanja koji se odnose na komunikacione procese. Continue reading “Trendovi (ne)zapošljavanja visokoobrazovanih”

Pametni telefoni uzrokuju glupava ponašanja #2

U prethodnom tekstu na ovu temu ukratko je skrenuta pažnju na fenomen “pametnih telefona” sa stanovišta poželjnih i nepoželjnih ponašanja koja izazivaju kod svojih korisnika.

U Južnoj Koreji, jednoj od zemalja sa najvećom upotrebom interneta i mobilnih tehnologija, istraživanja su pokazala da se kod mladih ljudi koji puno koriste pametne telefone javlja sindrom “digitalne demencije”, gde mladi doživljavaju umanjenje svojih umnih sposobnosti.

Pametni telefoni nekada prouzrokuju ne tako pametna ponašanja
Pametni telefoni nekada prouzrokuju ne tako pametna ponašanja

Continue reading “Pametni telefoni uzrokuju glupava ponašanja #2”

Deset strategija manipulacije ljudima

Sylvain Timsit je 2002 godine na sajtu koji uređuje napisao vrlo zanimljivu listu o 10 najčešćih strategija na koji se manipuliše većim brojem ljudi. Kasnije, internet je tu listu pogrešno i bez ikakvog osnova pripisao poznatom naučniku Noamu Čomskom, verovatno pokušavajući da listi prida veći značaj (ironično na taj način manipulišući čitaocima).

Ta lista je zanimljiva jer je vrlo lako moguće primeniti na skoro sve međuljudske odnose, od porodice preko prijatelja do posla, na osnovu čega možemo izvući i neke zanimljive pouke i savete o tome kako prepoznati i kako se odbraniti od ovih manipulacija.

manipulation

Continue reading “Deset strategija manipulacije ljudima”