Poverenje u poslovanju

Kako se stiče poverenje druge strane u poslovnom razgovoru? Da biste odgovorili na ovo pitanje, prisetite se situacije iz privatnog života: kada vas je neko “osvojio” i “kupio”? Kada ste bili u stanju da nekome u potpunosti verujete? Da li je bilo potrebno da saznate nešto o toj osobi pre nego što ste odlučili da joj više verujete? Da li ste nekome odmah davali ključne informacije o sebi, ili ste ih prvo testirali sa sitnijim parčićima?
poverenje

Isto je i u poslovnoj komunikaciji. Činjenica da smo “svi mi ljudi” je nešto što često zaboravimo, jureći za brojkama, parametrima i indikatorima uspeha. Od međusobnog poverenja u poslovnom komuniciranju zavisi puno toga: koliko će nam druga strana otkriti informacija, koliko će insistirati na tome da je uverimo u svoje namere, koliko će se pred svojim šefovima zalagati za nas…

Poverenje se gradi kada nekome damo nešto svoje, i vidimo da se tome našem ništa loše ne desi, da biva sačuvano i zbrinuto. Na isti način gradimo poverenje drugih u nas: brižnim odnosom prema onome što nam druga strana govori. Ukoliko želimo da zadobijemo nečije poverenje, nije dovoljno da ih ne izneverimo. Potrebno je više, da ubedimo drugu stranu da nam je zaista stalo do njih. Ovo postižemo redovnim obraćanjem pažnje na potrebe druge strane i izlaženjem u susret tim potrebama. To, naravno, ne znači da ćemo drugoj strani povlađivati i “razmazivati” je na svaki mogući način. Naprosto, treba biti tu kada je bitno i ne ispuštati iz vida drugu stranu, uključujući njenu perspektivu u svoje rešenje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *